Mango, coconaaaaat?!?! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rosanne Korpershoek - WaarBenJij.nu Mango, coconaaaaat?!?! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rosanne Korpershoek - WaarBenJij.nu

Mango, coconaaaaat?!?!

Door: Rosanne Korpershoek

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

18 September 2012 | Thailand, Chiang Mai

Na vier uurtjes zitten in het vliegtuig en na een half uur klem te staan tussen Russen voor de douane zag ik Dan voorbij de douane al op me wachten en kon ik hem kort daarna eindelijk weer in mijn armen sluiten. ;) Wat een blijdschap! We hadden allebei echt enorm veel zin in onze reis samen door Azië, maar in de taxi vanaf het vliegveld kwam de realiteit meteen op ons af. De taxirit die onder normale omstandigheden maar zo'n half uur duurt, duurde in ons geval twee en een half uur. Wat een chaos dat verkeer! De rest van de dag heeft het flink lopen regenen dus al met al niet de beste eerste indruk van Bangkok.

Onze tweede dag, vrijdag de 7e, vertrokken we alweer uit Bangkok om even lekker te gaan ontspannen op het eiland Ko Samet. De reis er naar toe was niet de makkelijkste, maar zeker de moeite waard want we hebben daarna twee hele dagen volop genoten van de zon, lekker op het strand gerelaxed, rondgelopen over het eiland en een indrukwekkende vuurshow bekeken van jongetjes die amper veertien jaar waren. Het was een tropisch eiland zoals je die in reclames ziet; wit strand, helder blauw water, palmbomen, luxe resorts en uiteraard ook mannetjes die sarongs en fruitjuice verkopen en continu schreeuwen/zingen; mango, coconaaaaat?!?! Heerlijk! ;)

Helaas konden we daar niet eeuwig blijven rondhangen dus maandag zijn we weer terug gegaan naar Bangkok. Daar moesten we namelijk ons visum voor Vietnam alvast regelen en uiteraard moest ook het nodige goedkope shoppen nog gebeuren. Visum regelen was een waar drama want de Vietnamese ambassade is bijna onvindbaar. Maar goed, we hebben het gevonden dus na tien liter zweet minder en zo'n €120 lichter werd er voor ons allebei een visum geregeld die we de volgende dag konden ophalen.
Het shoppen daarentegen was geweldig. Bangkok is een shopwalhalla! Het is dan wel bloedje heet en verschrikkelijk druk, maar dat maakt allemaal niet uit als je erachter komt hoe goedkoop het kan zijn. Je moet niet al te veel interesse tonen en het vooral duidelijk maken dat je erg twijfelt en alvast een stap in de richting van het volgende kraampje zetten en dan krijg je in no time de meest goedkope prijzen achter je aan geroepen. Eerst kan er nog geen 20 baht vanaf, maar pas deze tactiek toe en voor je het weet heb je het voor de helft van de prijs of minder!

Donderdag 13 september was weer een klein drama want de taxichaufeur bleek, nadat hij ons al afgezet had, niet echt helemaal begrepen te hebben waar wij heen wilden. Als je ze vertelt waar je heen wilt snappen ze je negen van de tien keer niet en als je het dan op een kaart laat zien, hoor je na vijf minuten toch ineens een enthousiast; yea yea, I know I know! We wilden dit keer naar het busstation, maar werden gedropt bij het metro station. Uiteindelijk ontdekten we hoe we bij het busstation konden komen, maar dat betekende wel ruim een half uur lang met die zware backpacks door de brandende zon een immens park door lopen. Gelukkig hebben we net aan de laatste bus van die dag naar Sukhothai gehaald. :)

Vrijdags hebben we het vieze weer getrotseerd en op de fiets historisch park Si Satchanalai verkend. Sukhothai historisch park was uiteraard dichterbij, maar daarmee ook veel toeristischer dus besloten wij de bus te pakken en naar het minder bekende Si Satchanalai te gaan. In dat park zijn de ruines van de oude stad Si Satchanalai te zien, de ruines zijn 600 tot 800 jaar oud! Het regende keihard toen we er aankwamen maar een erg behulpzaam oud mannetje had regenponcho's te koop en twee fietsen te huur dus het was simpelweg poncho's aan en gaan met de banaan! Ondanks de regen, en achteraf dankzij de regen, hebben we enorm veel lol gehad. Met onze groene en gele poncho's zagen we er echt lachwekkend uit en de regen zorgde ervoor dat er voor de rest praktisch niemand was dus konden we ons helemaal uitleven. :D Het was een erg geslaagde dag en het is zeker een aanrader!

Liefs Roos

  • 20 Oktober 2012 - 21:37

    Tante Ina:

    Ha Roos,
    Fijn om weer een berichtje van je te lezen. Wat een belevenissen weer. En dat nog maar 19 jaren oud/jong!!!
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Schandalig laat kom ik daarmee, maar het is welgemeend.
    Geniet van de tijd die je nog rest in Azie. Een hartelijke groet van ons uit Bodegraven.

  • 28 Oktober 2012 - 19:37

    Tante Jeanet:

    Lieve Roos,

    Allereerste nog gefeliciteerd met je verjaardag, een beetje laat maar ik kom net terug uit Ghana.
    Ik heb me weer een beetje bij gelezen, wat ben je lekker ondernemend. Knap hoor, zeker zo in je eentje.
    Je bent waarschijnlijk nu al wel aan het aftellen en kijken wat je nog kunt doen.
    Geniet nog van de laatste week!!
    Een hele goede reis terug en tot gauw.

    Liefs van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosanne

Hoi allemaal! Dinsdag 8 november vertrek ik voor zo'n 6 tot 9 maanden naar Australië. Tussendoor maak ik een uitstap naar Nieuw-Zeeland en aan het eind van mijn reis hoop ik nog een paar weken in Thailand te zijn. Ik ga jullie via deze site op de hoogte houden. Enjoy! X Dat schreef ik voordat ik aan mijn reis begon. Nu 9 maanden verder ben ik nog steeds in Australie en vertrek ik over 6 weekjes naar Azie om daar nog 2 maanden rond te reizen. De landen die ik daar ga bezoeken zijn; Taiwan, Thailand, Loas, Cambodja en Vietnam.

Actief sinds 23 Okt. 2011
Verslag gelezen: 23958
Totaal aantal bezoekers 74765

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2012 - 08 November 2012

Zuid-oost Azië

08 November 2011 - 30 Augustus 2012

Australie & Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: